Herziene uitgave: Zakelijke etiquette

[Persbericht, 29 oktober 2015]

Magda Berman
Zakelijke etiquette
De sleutel tot professioneel succes

Deze week is op feestelijke wijze het boek Zakelijke Etiquette van Magda Berman gelanceerd. Het eerste exemplaar werd uitgereikt aan Ria Joosten, Zakenvrouw van 2014 en directeur-eigenaar van Ria Joosten Catering & Evenementen.

In Zakelijke Etiquette geeft Magda Berman in een toegankelijke en humoristische stijl antwoord op alle vragen uit de praktijk van omgangsvormen in het zaken doen. Veel mensen voelen zich onzeker over hoe ze zich in zakelijke situaties moeten gedragen en dat komt niet professioneel over. Je hoort immers zelfvertrouwen uit te stralen om klanten en zakenrelaties het vertrouwen te geven zaken met je te willen doen.
'Zakelijke etiquette heeft in hoge mate met respect voor de ander te maken. En door elkaar te respecteren, bouw je aan het vertrouwen van je zakenrelaties', aldus Ria Joosten.
Zakelijke Etiquette geeft antwoord op vragen als: klantencontact, netwerken, smartphone etiquette, zakelijke etentjes, kleding, visitekaartjes. Ook bevat het interviews en adviezen van o.a. Aad Ouborg (de Ouborg Group), Ria Joosten, Conrad Keijzer ( Executive Committee AkzoNobel ), Sybilla Dekker, René Klawer (De Reisspecialisten) en gastvrijheidsdeskundige Jeannine Sok.
Magda Berman houdt zich al meer dan 25 jaar bezig met etiquette en heeft inmiddels acht boeken geschreven, waaronder Welkom! Professionele gastvrijheid als sleutel tot succes en Wat heb jij leuke kinderen! Daarnaast geeft ze workshops over etiquette en begeleidt ze etiquettediners. Voor meer info: www.etiquette-berman.nl
Bestel rechtstreeks bij BOL:

Welkom! Professionele gastvrijheid als sleutel tot succes

[Persbericht, 21 september 2015]

Magda Berman en Jeannine Sok Welkom!
Professionele gastvrijheid als sleutel tot succes


Op donderdag 17 september ontving Thérèse Boer van De Librije in Zwolle het eerste exemplaar van Welkom! uit handen van Magda Berman en Jeannine Sok.

In
Welkom! Professionele gastvrijheid als sleutel tot succes beschrijven Magda Berman en Jeannine Sok alles wat te maken heeft met gastvrijheid, zakelijke en culinaire etiquette.

Een bezoek aan een restaurant, hotel, terras of café moet een onvergetelijke belevenis zijn voor de gast. Een goede gastvrouw of gastheer geniet van haar of zijn rol en zorgt ervoor dat alles naar wens verloopt, zodat een gast graag weer terugkomt.

Thérèse Boer: 'Alle onderwerpen die bij gastvrijheid van essentieel belang
zijn staan in dit boek, zoals goede omgangsvormen, gastenpsychologie,
sociale vaardigheden, de gastvrijheidsfomule en de top 10 van gastvrijheid.'

Met interviews en adviezen van o.a. Roberto Payer, Lodewijk van der Grinten, Ben Francooy, Nadine Mögling, Brothers Horeca Groep, Debora Leeser, Achou Zhang, Jan van Es en docent Remy Tolk.

Magda Berman houdt zich al meer dan 25 jaar bezig met etiquette en heeft inmiddels acht boeken geschreven, waaronder Zakelijke Etiquette en Wat heb jij leuke kinderen! Daarnaast geeft ze workshops over etiquette en begeleidt ze etiquettediners. Voor meer info: www.etiquette-berman.nl

Jeannine Sok is dé gastvrijheidsdeskundige en geeft advies en trainingen in de horeca, zorg en retail. Ze schreef Gastvrijheid loont en Aan de slag in de horeca. Inmiddels verschijnt ook Jeannine, een tweejaarlijkse glossy over gastologie. Samen met de Cas Spijkers Academie ontwikkelde ze het bordspel Gastologie, winnaar van de Horecava Innovation Award. Voor meer info: www.gastologie.nl
Bestel rechtstreeks bij BOL:

Wat heb jij leuke kinderen!

Onzeker over op welke leeftijd je jouw kind sociale manieren kunt bijbrengen? Niet zo vreemd, want het is belangrijk om te weten hoe je op een leuke en respectvolle manier met elkaar omgaat, met daarbij de grote rol die je als ouders hebt. Daarom nemen we stap voor stap, met oplossingen en tips, de sociale omgangsvormen in de babytijd door, de kleuteretiquette, tijdens de basisschoolleeftijd, en ook als je kind pest of gepest wordt. Omgangsvormen ouderwets? Welnee! Je maakt er juist vrienden mee en dat gun je elk kind.

Door de unieke samenwerking tussen kinderpsycholoog Marga Akkerman en etiquettecoach Magda Berman is dit boek een praktijkgerichte informatiebron, waardoor mensen straks tegen jou zeggen: ‘Wat heb jíj leuke kinderen!’

Voor ouders en opvoeders van kinderen van 0-12 jaar.

In dit boek wordt stapsgewijs doorgenomen welke sociale manieren bij een bepaalde leeftijd van een kind horen. En daarbij wordt gekeken naar de rol die je daarbij als opvoeder kunt spelen. Er worden algemene regels beschreven. Maar waar het echt om gaat bij omgangsvormen, is dat je een ander behandelt zoals je zelf behandeld wilt worden. Er worden twee leeftijdscategorieën onderscheiden: tot de basisschool (0-6 jaar) en de basisschoolleeftijd (6-12 jaar). De samenstellers van het boek zijn een kinder- en jeugdpsycholoog en een etiquettedeskundige. Voor in het boek is een uitgebreide inhoudsopgave te vinden, wat de duidelijkheid bevordert en het boek als naslagwerk bruikbaar maakt. In het boek worden steeds korte samenvattingen gegeven in de vorm van 'gouden regels'. Het boek is geïllustreerd met humoristische zwart-wit tekeningen.

bestelbutton.1.2.495
Overhandiging van het boek " Wat heb jij leuke kinderen! " aan Dieuwertje Blok

Etiquette voor de 21ste eeuw


Momenteel uitverkocht !

Beschrijving
Normen en waarden zijn het gesprek van de dag. Het hebben van goede manieren wordt door velen weer op waarde geschat. Maar in onze snel veranderende maatschappij zijn ook de omgangsvormen voortdurend aan ontwikkeling onderhevig. Zo hebben onze communicatiemiddelen een revolutie ondergaan, is de wetgeving rondom roken aangepast en roept ook de multiculturele samenleving vragen op over de manier waarop we met elkaar omgaan. Etiquette voor de 21ste eeuw is een geheel geactualiseerde versie van het standaardwerk Zo hoort het nu, en probeert daarmee antwoord te geven op deze vragen. In dit boek komen onder meer aan de orde: privé-gebeurtenissen als geboorte, huwelijk en overlijden, tafelmanieren, recepties en feesten, kledingvoorschriften, roken, solliciteren, correspondentie en moderne communicatie (e-mail, chatten, sms-en).
Niet meer leverbaar Bestel bij BOL.COM 2e hands

Minding your manners


A Guide to Dutch Business & Social Etiquette

Beschrijving

Jaarlijks komen veel mensen uit het buitenland tijdelijk of permanent naar Nederland om er te wonen en te werken. In dit Engelstalige boekje wordt duidelijk uitgelegd hoe men zich snel aanpast aan de etiquette en gebruiken in ons land. Hoe feliciteer je iemand met de geboorte van een kind, wat zijn de gewoonten als je bij iemand op visite gaat, hoe geef je zelf een feestje.
In deze hernieuwde uitgave komen ook de typisch Nederlandse feestdagen aan bod, wordt uitleg gegeven over het openbaar vervoer en vindt men informatie over geld- en bankzaken.
Onmisbaar voor iedere buitenlander die zich snel thuis wil voelen in Nederland.
Niet meer leverbaar. Bestel bij BOL.COM 2e hands

Hoort het wel, hoort het niet?



De meest gestelde vragen over etiquette

Beschrijving

Vragen over omgangsvormen stromen de redactie binnen, zodra hiervoor een oproep wordt gedaan in een radio- of televisieprogramma. Kennelijk leeft etiquette enorm onder de Nederlandstalige bevolking en hebben mensen steeds opnieuw prangende vragen over dit onderwerp. De vragen in Hoort het wel, hoort het niet? komen uit de praktijk. Ze zijn opgenomen in de veronderstelling dat als er één persoon met een vraag komt, er zeker meer mensen niet soortgelijke vragen zijn. De vragen zijn ondergebracht in thema's, waarbij de vraagstelling en het antwoord duidelijk zijn weergegeven. De thema's zijn: burenlief- en leed; seksualiteit en etiquette; buitenlandse landgenoten; sport en spel: in het openbaar; communicatie; gasten en gastvrijheid; kennismaken en begroeten; féésten en partijen; eten en drinken, en in en rond het restaurant. Ook vertellen bekende Nederlanders over hun ervaringen over thema's die bij hen passen, dit alles is voorzien van grappige illustraties. Hoort het wel, hoort het niet? is een overzichtelijk naslagwerk waarin vele regels voor goede omgangsvormen snel te vinden zijn. Een must voor iedereen die graag, op prettige en natuurlijke wijze met anderen omgaat.
Niet meer leverbaar. Bestel bij BOL.COM 2e hands

Etiquette Geheugensteun Tafelmanieren



Beschrijving

De vraag naar goede omgangsvormen blijft steeds maar doorgaan. Blijkbaar voelt een groot aantal mensen in tijden van vervlakking en verharding van de maatschappij juist de behoefte hoffelijk te zijn en elkaar met respect te behandelen. 'om de correcte omgangsvormen bij verschillende gelegenheden duidelijk op een rijtje te zetten, ontwikkelde Magda Berman reeks 'Etiquette Geheugensteunen'. Tafelmanieren geeft informatie over de etiquette die zowel mi ons privé- als in ons zakelijk leven goed van pas komt tijdens etentjes thuis of buitenshuis. Weten hoe we ons aan tafel horen te gedragen geeft een grote mate van zelfvertrouwen. In dit boek komen aan de orde: wat zijn goede tafelmanieren; tafeldekken; tafelversiering; naamkaartjes en menu's; opbouw van een menu; servetten en vingerdoekjes, aan tafel gaan, tafelschikking, houding aan tafel-, servies, glaswerk en bestek; wel of geen bediening; tafelspeech en toosten; van tafel opstaan en het eten van 'ingewikkelde' gerechten.
Niet meer leverbaar. Bestel bij BOL.COM 2e hands

Etiquette Geheugensteun Verloven en Trouwen


Beschrijving

In de Geheugensteun Verloven en Trouwen komen onder andere aan bod: de 'papierwinkel' rond verloven en trouwen, verlovingsaankondiging en verlovingsfeest, huwelijksaankondiging, -uitnodiging, burgerlijke stand, kerkelijke inzegening, wie betaalt, welke stijl, huwelijksgeschenken, de bruidsstoet, trouwreceptie en huwelijksmaal en bedanken voor cadeaus. De belangrijkste last-minute-informatie over twee bijzondere gebeurtenissen in één oogopslag!
Niet meer leverbaar. Bestel bij BOL.COM 2e hands

Etiquette Geheugensteun Ontvangsten en partijen


Beschrijving

De vraag naar goede omgangsvormen blijft steeds maar door gaan. Blijkbaar voelt een groot aantal mensen ui tijden van vervlakking en verharding van de maatschappij juist de behoefte hoffelijk te zijn en elkaar niet respect te behandelen. Om de correcte omgangsvormen bij verschillende gelegenheden duidelijk op een rijtje te zetten, ontwikkelde Magda Berrnan de reeks 'Etiquette Geheugensteunen'. Ontvangsten en partijen geeft Informatie die van pas komt als u gasten uitnodigt ui uw huis of zelf naar een feestelijke ontvangst of partij gaat. Aan de orde komen: de uitnodiging; een ontvangst met diner thuis of in een restaurant; speciale ontvangsten thuis of buitens huis zoals een champagneontbijt, brunch, koffietafel, tea-time, cocktailparty, souper, Amerikaanse party en open-house party; een zakelijke lunch of diner; buffet, staande receptie of partijtjes thuis; feestjes buiten de deur; wat trekt u aan bij een feestelijke gelegenheid en hoe gedraagt u zich bij ontvangsten en partijen.
Niet meer leverbaar: Bestel bij BOL.COM 2e hands

Afscheid van mijn huisdier



Woorden van troost –
ervaringen van dierenliefhebbers


Beschrijving

Vele miljoenen mensen hebben een huisdier en dit aantal is nog altijd groeiende. Niet voor niets: de steeds harder wordende maatschappij met haar nauwelijks bij te houden ontwikkelingen eist haar tol. Een huisdier is hiervoor een troostende compensatie in de vorm van gezelschap en vriendschap. Daarnaast is het uiteraard ook gewoon leuk - en voor velen een hobby - om een huisdier te hebben. Verlies van zo’n kameraad is daarom veelal uiterst ingrijpend en gaat gepaard met intens verdriet.
Afscheid van mijn huisdier is een bundeling van persoonlijke getuigenissen van mensen die afscheid nemen van hun huisgenoot. In verhalen en gedichten vertellen zij over hun verlies. Bovendien geven deskundigen, zoals Martin Gaus en Midas Dekkers hun visie op dit gevoelige onderwerp.